Markanızın Sosyal Medya Varlığını Nasıl İyileştirirsiniz?

admin

Administrator
Yönetici
Yıllar boyunca, sosyal medya çevrimiçi işletmelerin can damarı haline geldi. Sosyal medya pazarlama hizmetlerinin de patlamaya devam etmesine şaşmamalı . Ancak markalar sosyal medyadaki varlıklarını sürdüremedikleri için unutulmak çok kolay. Bu tür bir mevcudiyet, markanızın sosyal medya ağ sitelerinde ne kadar mevcut olduğu ile ilgilidir. Bu siteler tak-unut siteleri değildir – bir marka olarak gerçekten varlığınızı hissettirmeniz gerekir.

Markanızın sosyal medyadaki varlığını oluşturmak ve sürdürmekle uğraşıyorsanız, bu uygulanabilir ipuçlarına dikkat edin.

Sosyal medya varlığınızı iyileştirmenin yolları

1. Bir içerik oluşturma veya küratörlük planı oluşturun
Sağlam bir sosyal medya varlığı oluşturmanın sırlarından biri, tutarlı bir şekilde paylaşımda bulunmaktır. Ancak tutarlı kalmak, alakasız, tekrarlayan ve son dakika içeriği yayınlamaktan kaçınmak için herhangi bir içeriği önceden planlamanızı gerektirir. Farklı sosyal medya platformlarında çapraz paylaşım yapmanızı sağlayan bir sosyal medya takvimine sahip olmanıza yardımcı olur. Bu gönderi planı ayrıca size iş hedeflerinize ve hedef kitlenizin ihtiyaçlarına uygun içerik stratejilerini belirleme fırsatı verir.

Diğer bir sır da budur – kitlenizi göz önünde bulundurarak içerik oluşturmak veya küratörlüğünü yapmak. Hedef kitlenizle alakalı içerik yayınlamalısınız. Aksi takdirde, daha fazla izleyici çekmek ve daha fazla sosyal varlık oluşturmak için ihtiyaç duyduğu çekişi kazanamayacaktır.

2. Gönderileri planlayın ve otomatikleştirin
Bir içerik takvimi oluştururken, posta otomasyonu ve zamanlama araçlarını seçmek de akıllıca olacaktır. Birkaç sosyal hesabı yöneten bir dijital pazarlama ajansı kesinlikle bu araçları kullanıyor. Sizin gibi sosyal stratejistlerin ve markaların güncellemeleri bir ay öncesine kadar otomatik olarak yayınlamasına ve planlamasına izin verir.

İçerikle ilgilendikten sonra, özellikle sosyal varlığınızı oluşturmaya yönelik etkileşimleri yönetmek ve izlemek daha kolaydır. Mükemmel bir örnek, sorulara, yorumlara ve özel mesajlara olabildiğince çabuk yanıt vermektir. Enerjinizi günlük olarak içerik oluşturmaya ve yayınlamaya odaklamanız gerekiyorsa, bunu yapamazsınız .

3. Katılım taktiklerini çeşitlendirin
Etkileşimlerden bahsetmişken, hedef kitlenizle ilgili çeşitli şekillerde aktif olarak etkileşim kurmanız gerekir. Yorumlara yanıt vermenin yanı sıra yorum bölümündeki sohbetlere de katılabilirsiniz. Evet, çoğu etkileşimin gerçekleştiği yer burasıdır. Ayrıca ilgili bilgileri ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşmaya başlayabilirsiniz.

Aynı şekilde, anketler yayınlayabilir ve sonuçların takibini yapabilirsiniz. Soruları da sorun ve yanıtlayın – Soru-Cevap, günümüzde kritik katılım noktalarıdır. Eleştiri ve şikayetleri ele almayı unutmayın. Son olarak, katılımlarını ödüllendirmek için rozetler, alkışlar veya promosyon kodları ile onları ödüllendirerek en ilgili müşterilerinize takdirinizi gösterebilirsiniz. Onlara takdir ettikleri her şeyi verebilirsiniz.

4. Farklı platform özelliklerini keşfedin
Sosyal platformlar sürekli olarak yeni özellikler sunar. En iyi uygulamalardan biri, kaldırımın önünde kalabilmeniz için bu yeni özellikleri benimsemektir. Bir marka olarak, bunları içerik stratejinize entegre etmenin yaratıcı yollarını keşfetmelisiniz.

Tam dolu özelliklere sahip bir sosyal platform örneği Instagram'dır. Temel özelliklerinin yanı sıra, Facebook'a da sıçrayan alışveriş yapılabilir gönderiler ve makaralar tanıttı. Fotoğraf paylaşım uygulamalarından Instagram ve Facebook, markaların yararlanabileceği video paylaşım uygulamaları haline geldi. Döngüler, makaralar, videolar ve alışveriş yapılabilir öğeler dahil olmak üzere sağlıklı bir gönderi türü karışımı kullanırsanız da alakalı kalabilirsiniz. Aynı içeriği tekrar tekrar yayınlamanın monotonluğunu bozduklarından bahsetmiyorum bile

5. Trendlerden ve hareketli içerikten yararlanın
Eğilimler farkındalığı ve sosyal trafiği artırabilir. Bu yüzden trendleri almaktan ve onları kendiniz yapmaktan korkmayın. Ancak dikkatli olun. Kitlenizin eğlenceli bulacağını bildiğiniz trendlerden yararlanın. Aksi takdirde geri tepecektir çünkü izleyicinin yıllar boyunca ustalaştığı bir şey varsa o da özgünlüktür. Sadece çoğunluğa atlayıp atlamadığınızı veya sebebi gerçekten umursadığınızı bilirler.

Trendlerden ve vızıltılardan yararlanırken, her zaman önce marka stratejinize danışın. Hizalama, alaka düzeyi ve tutarlılık olduğundan emin olmanız gerekir. Ardından, içeriğinizi buna göre ayarlayın.

6. Yüksek kaliteli reklam öğeleri kullanın
Sosyal medya aynı zamanda marka keşfi için bir yerdir. Bazı kullanıcılar, beslemelerinde dikkatsizce aşağı kaydırır. Gönderiniz görünebilir ve ilgilerini çekebilir, yani markanız veya gönderinizle ilgili büyüleyici bir şey varsa. Bunun yaratıcı varlıklarınızla veya dijital varlıklarınızda yayınladığınız fotoğraflar, videolar ve diğer görsellerle ilgisi vardır.

Bu nedenle, yayınlarınızın ve gönderilerinizin bir hikaye anlatmasını istiyorsunuz ve yüksek kaliteli yaratıcı görseller kullanmak, hedef kitlenize gerçekten anlatmak istediğiniz hikayenin bu olmasını sağlıyor. Görseller marka mesajınızı geliştirir ve hedef kitlenize iyi bir şekilde iletildiğinden emin olun. Dahası, insanların yüksek kaliteli görsellere sahip gönderilerle etkileşime girme olasılığı, sahip olmadıklarından daha fazladır.


Yani bir sosyal medya varlığının bir Facebook veya Instagram profiline sahip olduğunu ve onu markalı içerikle doldurduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Sosyal medya varlığı, içeriğinizi hedef kitlenizin ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına göre uyarlamakla ilgilidir. Yukarıda, sosyal varlığınızı oluşturmanın ve geliştirmenin yollarından bazıları verilmiştir. Her şey şu sorulara bağlı: Kitlenizle nasıl bağlantı kurmak istiyorsunuz? Markanızın ne kadar ilişkilendirilebilir olmasını istiyorsunuz?
 
Üst